"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Monday 30 June 2014

Resepi kerabu sotong ala Thai yang sedap

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera,

Semalam suami mengidam nak makan kerabu. Suami nak beli kat kedai tapi saya tak bagi. Mahal dan boleh buat sendiri, lebih baik buat sendiri kan? Puas hati dan boleh jimat sekali.

Kebetulan kat rumah ada sotong saiz comel-comel yang suami baru beli, jadi saya decide nak buat kerabu sotong untuk suami. Hehe masak time puasa semua main campak-campak.

Alhamdulillah, suami kata sedap dan cukup rasa. Senyum sampai ke telinga la isteri dia semalam. Masak dengan kasih sayang dan ikhlas insyaAllah hasilnya berbaloi.

Kerabu sotong ala Thai

Bahan-bahan :

10 ekor sotong saiz kecil dan comel - buang dakwat dan rebus sekejap
2 ulas bawang merah - mayang
1/2 biji bawang besar holland - mayang
2 batang serai - mayang nipis
6 batang kacang panjang - potong nipis
2 biji tomato - potong dadu
Cili besar @ cili padi - mayang
2 biji limau nipis sederhana besar - ambil jus
Garam dan gula secukup rasa

Cara-cara :

1) Potong bulat nipis-nipis sotong yang telah di rebus. 
2) Campurkan semua bahan lain. Gaul sekata.
3) Siap untuk di hidangkan.

Sangat senang kan? Yang penting sedap dan puas hati. Suami pun suka. Selamat mencuba. 

Ingin mendapatkan supplement yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin jana pendapatan dari rumah sehingga 4 hingga 5 angka sebulan?

Hubungi saya untuk pertanyaan lanjut ;
Farhana
Shaklee ID : 1097195
012-9830242 (Call, sms, whatapps)
farhanamazlan87@gmail.com

Nikmati penjimatan harga sehingga 20% dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee. Yuran keahlian hanya RM65 sahaja sekali seumur hidup dan anda berpeluang menikmati pelbagai keistimewaaan lain selepas mendaftar sebagai ahli.


No comments:

Post a Comment